Metody rozwiązywania problemów w procesie

Zwiększanie efektywności pracy zespołu oraz umiejętność rozwiązywania problemów pozwala na uzyskanie przewagi konkurencyjnej oraz podniesienie zadowolenia klienta z dostarczanych produktów. Na szkoleniu przekonasz się, że warto eksperymentować w trakcie doskonalenia procesów. Zobaczysz, jak wykorzystać popełnione błędy na korzyść swojej firmy. Podpowiemy Ci, jak wyciągnąć wnioski z doświadczeń, abyś na ich podstawie mógł zainicjować rozwój przedsiębiorstwa!

Bądź Lean i skutecznie rozwiązuj problemy!

Na szkoleniu dowiesz się:

  • według jakiego schematu postępować podczas ciągłego doskonalenia,
  • z jakich metod korzystać podczas rozwiązywania problemów,
  • z jakich narzędzi korzystać podczas rozwiązywania problemów (5W1H, 5WHY, Diagram przyczynowo - skutkowy Ishikway; Analiza Pareta - Lorenza; Matryca priorytetów)

 

W trakcie spotkania:

  • otrzymasz dużą dawkę praktycznej wiedzy, z możliwością natychmiastowego zastosowania do swoich działań,
  • skonfrontujesz swoje pomysły z przykładami realnych rozwiązań,
  • wymienisz doświadczenia i otrzymasz skuteczne porady.

 

Grupa docelowa:

Wszyscy, którzy chcę rozwiązywać problemy i skończyć z gaszeniem pożarów.

 

Harmonogram:

 9:00 -10:30

 Podstawy Lean Management - historia, filozofia; Siedem strat - znaczenie; Korzyści z usprawnień w firmie

10:30 - 10:45

Przerwa kawowa

10:45 - 12:00

Ciągłe doskonalenie - jak to zrobić? PDCA - koło ciągłego doskonalenia

12:00 - 12:15

Przerwa kawowa z kanapkami

12:15 - 13:30

Jak znaleźć problem? Jak przeanalizować problem i określić jego przyczynę? Analiza Pareta - Lorenza; Matryca priorytetów

13:30 - 13:45

Przerwa kawowa z kanapkami

13:45 - 15:00

5W1H - zbieranie danych i szukanie przyczyn; Diagram przyczynowo - skutkowy Ishikway; 5 razy "dlaczego" (5WHY)


 

czas trwania: 6 h
konieczność rezerwacji miejsc – liczba miejsc ograniczona
Cena szkolenia obejmuje materiały dla uczestników oraz przerwy kawowe.

 

Szkolenie poprowadzą specjaliści Lean Idea: Alicja Domachowska oraz Aleksandra Walasiewicz, eksperci z obszaru Lean Management, trenerzy i mentorzy z wieloletnim doświadczeniem. „Jesteśmy praktykami – nasze szkolenia zawsze opieramy na własnej wiedzy i doświadczeniu, które wciąż doskonalimy, pracując przy realizacji zadań, projektów i wdrożeń z wykorzystaniem myślenia lean. Wszystko to stanowi podstawę, na której opieramy koncepcje prezentowane podczas szkoleń Bądź Lean! Zaufaj praktykom.”

 

Opinie uczestników szkolenia:

Wiedza, którą przekazały nam trenerki z Lean Idea w obszerny sposób wyjaśniła, jak radzić sobie z problemami w firmie. Poznane schematy i metody przełożyliśmy na case study, co było idealnym podsumowaniem szkolenia.

Krzysztof, zastępca dyrektora w przedsiębiorstwie produkcyjnym

 Panie Alicja i Aleksandra pokazały, że problem nie oznacza porażki! Dla dynamicznie rozwijającej się firmy i menedżera takie szkolenie jest niewątpliwie konieczne – dużo praktycznej wiedzy, którą można przełożyć na realia swojej firmy.

Martyna, kierownik działu HR w branży logistycznej

 


lean idea logo stopka

Adres do korespondencji

ul. Cyprysowa 11
80-175 Gdańsk, Polska
e-mail: leanidea@leanidea.pl

Dane kontakowe

tel: +48 607 86 49 85

Social media

Zadaj pytanie