TWI

TWI - Training Within Industry

Metoda efektywnego szkolenia pracowników.

TWI to program wspierania kadry zarządzającej, który pomaga kierownikom i doświadczonym pracownikom bardziej efektywnie instruować nowych pracowników.

Krok 1 IP – instruowanie pracowników wg standardu
Krok 2 MP – doskonalenie metod pracy
Krok 3 RP – budowanie dobrych relacji z pracownikami
Krok 4 BP – poprawa bezpieczeństwa pracy

 

Historia TWI

TWI to system szkolenie pracowników, który został opracowany w Stanach Zjednoczonych w czasie II wojny światowej.
Spowodowany był on zwiększeniem zapotrzebowania przemysłu zbrojeniowego na nowych pracowników.

„Musimy produkować dwa samoloty na każdy jeden Hitlera, dwa czołgi na jego jeden, dwa statki na jego jeden, dwie bronie na jego jedną”. - powiedział szef komiscji Departemantu Obrony w USA

Niestety większość doświadczonych pracowników została wcielona do armii, która musiała walczyć na dwóch frontach (w Europie i na Pacyfiku).
Powstało zwiększone zapotrzebowanie na wyposażenie i sprzęt potrzebny do walki.
Przedsiębiorstwa były zmuszone do zatrudniania młodzieży oraz kobiet, które wcześniej nie pracowały w przemyśle. W USA podjęto wiele działań, między innymi dla kobiet, aby zachęcać je do pracy w przemyśle. Opracowano program rozwoju brygadzistów i mistrzów, nazwany TWI (Trening w Przemyśle).
Celem programu TWI był szybki rozwój nowej, utalentowanej kadry produkcyjnej, aby w efekcie uzyskać wzrost produktywności i jakości.

Celem nadrzędnym było wyszkolenie kadry produkcyjnej by w sposób ciągły, bezpieczny, szybki i poprawny wykonywali swoją pracę.

 

kobiety II wojan

Znaczenie szkoleń – dla pracownika

  1. Pomaga zrozumieć misje firmy
  2. Przywiązuje pracownika do firmy
  3. Buduje dobre relacje z pracodawcą
  4. Pomaga zdobyć dobry wynik w pracy
  5. Daje poczucie bezpieczeństwa
  6. Motywuje do pracy i działania
  7. Daje satysfakcję z pracy
  8. Integruje pracowników

 

Znaczenie szkoleń – dla pracodawcy

  1. Podwyższa jakość i skuteczność szkolenia pracowników
  2. Skraca czas szkolenia nowych pracowników
  3. Poprawia bezpieczeństwo pracy
  4. Udoskonala metody pracy
  5. Poprawia relacje z pracownikami
  6. Podnosi świadomość pracowników wszystkich szczebli
  7. Zwiększa wydajność firmy
  8. Redukuje ilość reklamacji i poziom braków

nauka

zdjęcie:@jannoon028

 

Metoda 4 kroków programu TWI - instruowanie pracownika według standardu

4 kroki

 

Krok 1 - Przygotuj pracownika

  • Stwórz swobodną atmosferę pracy - Stres spowoduje barierę w komunikacji.
  • Określ pracę - Powiedz i pokaż na przykładzie, co pracownik będzie robił.
  • Dowiedz się, co uczeń już potrafi. Zapytaj, czy pracownik wykonywał kiedyś podobną lub taką samą pracę.
  • Zainteresuj ucznia tym, czego będziesz go uczył. Zwróć uwagę na wagę poprawnego wykonania pracy.
  • Ustaw ucznia w odpowiedniej pozycji. 

 

KROK 2 - Zaprezentuj pracę

  • Omów, zademonstruje i zilustruj jeden Główny Krok na raz.
  • Wykonaj pracę ponownie, podkreślając każdą Wskazówkę.

Instruuj jasno, dokładnie i cierpliwie, ale nie podawaj więcej informacji niż uczeń jest w stanie opanować za jednym razem.

 

KROK 3 – Sprawdź ucznia

  • Uczeń wykonuje pracę – popraw błędy
  • Uczeń wykonuje pracę – podkreśl Główne Kroki
  • Uczeń wykonuje pracę – podkreśl Wskazówki

Odpowiednia liczba powtórzeń to taka, po której pracownik w pełni nauczył się i jest w stanie wykonywać pracę.

 

KROK 4 - Nadzór

  • Pozostaw ucznia samego
  • Wskaż do kogo ma się udać po pomoc
  • Sprawdzaj go często
  • Zachęcaj do zadawania pytań
  • Stopniowo zmniejszaj nadzór

Jeżeli pracownik się nie nauczył, to oznacza, że instruktor go nie nauczył.

 

SZKOLENIE Z ZAKRESU TWI

http://www.leanidea.pl/pl/szkolenia-otwarte/twi-training-within-industry

 

Zapraszamy do wsłpracy przy wdrażaniu TWI w Państwa firmie

 


lean idea logo stopka

Adres do korespondencji

ul. Cyprysowa 11
80-175 Gdańsk, Polska
e-mail: leanidea@leanidea.pl

Dane kontakowe

tel: +48 607 86 49 85

Social media

Zadaj pytanie